hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > خراسان جنوبی| مردم خوسف چشم‌انتظار تکمیل بیمارستان

خراسان جنوبی| مردم خوسف چشم‌انتظار تکمیل بیمارستان

خوسف یکی از قدیمی‌ترین شهرهای خراسان جنوبی است که بیش از 5 هزار نفر جمعیت دارد اما مردمانش از حداقل‌های درمانی مانند بیمارستان و یا مرکز بهداشت و درمان مجهز محروم‌ هستند.

سال 92 بود که کلنگ احداث بیمارستان خوسف بر زمین زده و مقرر شد این بیمارستان جهت رفاه حال شهروندان این شهرستان و آبادی‌های دور و نزدیک احداث شود.

اعتبار پیش‌بینی‌شده برای این پروژه بیش از 50 میلیارد ریال بود که مقرر شد این بیمارستان در دو طبقه احداث شود، در سال‌های 92 و 93 پیش‌‌بینی بودجه آن 85 میلیارد ریال و پس‌ازآن هیچ اعتباری نداشت. از زمان کلنگ زنی احداث پروژه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاونان وزیر، مسئولان کشوری و استانی هرکدام در بازدید از این پروژه قول‌هایی دادند که هیچ‌کدام به نتیجه نرسید طوری که برای آن 18 میلیارد ریال هزینه شده و تنها 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

وعده‌هایی که عملی نشد

اسفندماه 96 بود که با پیگیری نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، بیمارستان ٣٢ تختخوابی خوسف در بودجه 97 ردیف اعتباری مستقل و پایدار گرفت به‌طوری‌که 30 میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه مصوب شد.

محمدمهدی مروج‌الشریعه استاندار پیشین خراسان جنوبی آخرین مسئولی بود که در 29 بهمن‌ماه 96 در بازدید از این پروژه ناتمام با بیان اینکه تکمیل این بیمارستان در خوسف توجیه ندارد از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خواست تا این بیمارستان ۳۲ تختخوابی را که به میراث فرهنگی پیوسته است در اسرع وقت به یک مجموعه پلی‌کلینیک تخصصی تبدیل کنند.

19 آبان ماه امسال بود که نماینده مردم خوسف در مجلس با بیان اینکه شهرستان خوسف تنها مرکز شهرستانی است که از وجود بیمارستان محروم است، گفت: امسال باوجود پیگیری‌های متعدد توانستیم برای آن ردیف اجرایی بگیریم و بودجه‌ای بالغ‌بر ۷ میلیارد نیز به آن اختصاص دهیم.

محمدباقر عبادی افزود: شهرستان خوسف آینده بسیار خوبی دارد و روزبه‌روز بر جمعیت آن افزوده می‌شود بنابراین باید زیرساخت‌های آن را فراهم کنیم.

دی‌ماه امسال بود که رسانه‌های استان اعلام کردند؛ براساس گفته امور قراردادهای دانشگاه علوم پزشکی پاکت‌های مناقصه طرح اتمام بیمارستان خوسف 22 دی‌ماه بازگشایی و پیمانکار آن مشخص می‌شود.

جمیله احمدی رئیس شبکه بهداشت و درمان خوسف با اشاره به پیشرفت فیزیکی 30 درصدی بیمارستان خوسف، گفت: اعتبار ساخت دانشگاه از محل درآمدهای اختصاصی دانشگاه و واحدهای زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی تأمین‌شده است.

او به برگزاری مناقصه بیمارستان خوسف اشاره کرد و توضیح داد: پاکت‌های مناقصه به پیمانکاران تأییدشده دانشگاه علوم پزشکی داده و بعد از یک ماه نظرات خود را اعمال و در کمیته‌ای که در دانشگاه برگزار شد مناقصه‌ها بازگشایی شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان خوسف اضافه کرد: زمانی که پاکت مناقصه باز شد، شرایط پیمانکار نیاز به بررسی در کمیته‌های تخصصی داشت و روند اداری امور قرارداد هم کمی زمان‌بر بود بنابراین اعتبار ساخت پروژه را دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تأمین و انعقاد قرارداد نیز با دانشگاه است. احمدی ادامه داد: پیمانکار و نماینده وی در این مدت در محل پروژه حاضرشده و امکانات موردنیاز برای ادامه ساخت بیمارستان را بررسی کرده و براساس قرارداد منعقدشده، پیمانکار از زمان امضای قرارداد برای اتمام پروژه دو سال مهلت دارد در موعد مقرر این پروژه را تحویل دهد.

ساخت بیمارستان از مطالبه‌های مردم خوسف است

فرماندار خوسف در این زمینه گفت: در سفر هیئت دولت نهم و دهم به خراسان جنوبی بحث احداث بیمارستان در سه شهرستان استان مطرح شد که دو بیمارستان تحویل داده شد اما بیمارستان خوسف در حد اسکلت باقی می‌ماند. محمد شفیعی با بیان اینکه با شروع احداث بیمارستان از اعتبارات مرکز بهداشت شهرستان و از هر مکانی که توانستند اعتبار گرفته و 30 درصد کار بیمارستان پیش رفت، تبیین کرد: همچنین با تلاش نماینده مردم خوسف در مجلس در ردیف بودجه سال 97 برای بیمارستان خوسف بودجه ملی پیش‌بینی شد. او ساخت و اتمام بیمارستان خوسف را از مطالبه‌های مردم این شهرستان دانست و اضافه کرد: امیدواریم باوجود داشتن اعتبار و مشخص شدن پیمانکار عملیات ساخت ادامه این پروژه آغاز شود تا مشکلات شهروندان در این زمینه مرتفع شود.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد